Po kilkunastu przepisach i kolejnych dodatkowych 4kg w mym ciele :P trafiłam w końcu na godny przepis, który dopisuję do mojej kolekcji. Jest to przepis na sernik na kruchym spodzie, który znalazłam w gazetce z Piotra i Pawła. Zrobienie tego sernika naprawdę zajmuje niewiele czasu, trochę więcej pieniędzy :P Sernik wychodzi piankowy, kruchy spód jest pyszny dzięki ciasteczkom Digestive, a całość jest całkowicie NIE! twarogowa i NIE! serowa, po prostu waniliowa. POLECAM!

SKŁADNIKI:

50g roztopionego masła

180g pokruszonych ciastek Digestive (zwykłych bez czekolady)

8 serków Philadelphia

250g cukru

2 łyżki mąki pszennej

2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (ponieważ jest bardzo drogi ok. 22zł za micro mililitry oraz trudno dostępny – dodałam cukier z wanilią nowość z Kotanyi, można dodać po prostu cukier waniliowy)

4 jaja

200ml kwaśnej śmietany  

PRZEPIS:
1. ciastka rozdrabniamy i mieszamy z roztopionym masłem
2. tortownicę o średnicy 23cm wykładamy papierem do pieczenia, równo rozprowadzamy masę, schładzamy w lodówce (niestety mam większą tortownicę, ponieważ się bałam, że ciasta wyjdzie za mało zrobiłam je w korytku, musiałam wywalić ze 150g ciasta, bo się całe nie zmieściło, następnym razem zaryzykuję więcej ciastek z masłem i wrzucę wsio do dużej tortownicy bodajże 28cm)
3. śmietanę, ser, cukier, wanilię miksujemy
4. dodajemy jajka i mąkę mieszając
5. ciasto przekładamy do formy i pieczemy przez godzinę w temp. 160 stopni i to wszystko :)

fot. czupak

