Zrobiłam ją wczoraj pierwszy raz, całą wielką michę (muszę kupić większą XD), a dziś już jej nie ma :) Dzięki niej wiem jak wygląda makaron ‚ryżyk’ oraz jak smakuje – bardzo bardzo dobrze :D Myślę, że zdałby egzamin także w gęstej pomidorowej zupie. Powracając do sałatki – POLECAM!

SKŁADNIKI:

250g makaonu ryżyk (makaron polecam Arrighi Le Classiche Biavetta 77 nie skleja się)

puszka ananasa (mój men ułatwił mi życie kupił pokrojonego)

puszka czerwonej fasoli

paczka rodzynek 200g (wybrałam rodzynki smyrneńskie – smyr smyr :D tzn. jedne z tych dużych gatunków, sułtanki bodajże lub np. Kresto rodzynki jumbo)

puszka kukurydzy

2 papryki (wzięłam żółtą i czerwoną by było kolorowo)

pierś z kurczaka (wg przepisu może być też szynka, osobiście wolę kurczaka)

pół cebuli

majonez

sól, pieprz i co tam jeszcze chcecie :)

PRZEPIS:
1. gotujemy makaron (na opakowaniu było napisane, że niby 5min – ja go męczyłam chyba z 15 żeby był miękki)
2. rodzynki zalewamy wrzątkiem w jakiejś misce lub talerzyku żeby zmiękły
3. kurczaka kroimy w kostki, wrzucamy na patelnię i smażymy, doprawiamy
4. bierzemy dużą michę i wrzucamy do niej odcedzoną fasolkę, kukurydzę i rodzynki
5. kroimy w kostkę ananasa, papryki i cebulę i dodajemy do miski
6. odsączamy makaron, studzimy go oraz kurczaka i dodajemy do miski
7. dodajemy majonez, przyprawy, wszystko mieszamy i jemy :)

fot. czupak

